خانه / تکنولوژی / معرفی پیشرانه ی جدید رنو در کنار شرکت بنز
معرفی پیشرانه ی جدید رنو در کنار شرکت بنز

معرفی پیشرانه ی جدید رنو در کنار شرکت بنز

گروه رنو نیسان با همکاری مرسدس از پیشرانه امروزی ۱.۳ لیتری توربوشارژی رونمایی کردند که در پوشش سیلندرهای آن از فناوری‌های به کاررفته در نیسان GT-R استعمال شده است. این پیشرانه بنزینی ۱.۳ لیتری احفاد همکاری امت رنو نیسان با دایملر است که در طی توافقی در ایجاد این پیشرانه با یکدیگر شراکت دارند. این پیشرانه تدارک کاربرد به یار و دشمن جعبه‌دنده دستی و دو کلاچه اتوماتیک دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر، دارای حجم کنجکاو ۱۳۳۰ سی‌سی است و یکمین استفاده از آن در خودروی MPV رنو سنیک و گرند سنیک خواهد بود و در مرتبه آغاز با آرم رنو واقف راسته جهانی خواهد شد. در ادامه در اخبار تکنولوژی در مورد معرفی پیشرانه ی جدید رنو در کنار شرکت بنز بیشتر می گوییم.

Renault Scenic

نسخه‌ی TCE این پیشرانه نیز حیث سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. این پیشرانه در سه کپیه متنوع با قدرت‌های حاصل عوارض(سفر به خارج) محل خروج و ناآشنا دگرگون به خریدوفروش نمودن خواهد شد. نام کامل این پیشرانه Energy TCE است. نسخه‌ی نخست و ضعیف‌تر این سری پیشرانه‌ها با نام Energy TCE-115 می‌تواند ۱۱۵ اسب دمه دود تف وسع استعداد در ۴۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور در لمحه پیدایش کند.

Image result for Renault Scenic

کپیه دستاس سنگ آسیا این پیشرانه ارمل به عدو جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی ارائه خواهد شد؛ اما دو نسخه‌ی عقبا را می‌توان به معشوق جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه نیز آزادی کرد. پس از کپی پایه، به مدل میانی این پیشرانه با نام Energy TCE-140 می رسیم. این نسخه دارای ۱۴۳ اسب دمه دود تف توانگری است در دور اتومبیل ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. گشتاور تولیدی این پیشرانه ۲۴۰ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه است.

کسانی که خطبه خوان قوی‌ترین نسخه‌ی این پیشرانه هستند، می‌توانند به سوال Energy TCE-160 بروند که استطاعت تولید ۱۶۰ اسب دمه دود تف استطاعت در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۷۵۰ دور بر نکته لحظه دارد. یقیناً این مشخصه ها در صورتی است که این پیشرانه را با جعبه‌دنده دستی اندرز دهیم و در صورتی که جعبه‌دنده‌ی خودکار دوبل کلاچ نصیحت دهید، گشتاور آن با ده نیوتن‌متر افزایش به ۲۷۲ متر خواهد وصول قبض که از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه در حد خواهد بود. یکی از نکات جالبی که درمورد این پیشرانه بنزینی TCE نیستی دارد این است که در این پیشرانه‌ها از فناوری روکش یا کوتینگ سیلندرها دولت گیری شده که تکنولوژی بی ربط به آن از خودروی دکان اسپرت نیسان GT-R به عاریه غمگین شده است.

به گفته‌ی رنو مصرف از این پیشرانه می‌تواند اصطکاک داخله قطعات را کاهش و حاصل پیشرانه را افزودن دهد؛ ضمن اینکه واگذار چاره سازی حرارت با استفاده از این فناوری به شکل بهتری به کاربستن می‌شود. در این پیشرانه از سیستم زمانبندی روشن خشم آلود سوپاپ دوگانه نیز مصرف شده است که در دورهای اساس گشتاور تولیدی را تاثیر می‌بخشد؛ ضمن اینکه در دورهای بلندی یک معین گشتاور خطی فقره سبب پیشرانه ساختن می‌کند و به این نسق ناظر بلوز بی آستین عملکرد در این پیشرانه هستیم.

معرفی پیشرانه ی جدید رنو در کنار شرکت بنز

Mercedes a class render

همانطور که رمز کردیم، مرسدس بنز نیز در این پروژه همکاری کرده است و پیش‌بینی می‌شود که در نسل بعدی خودروهای کوچک کلاس A، تماشاچی استفاده از این پیشرانه باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *